Onderdeel groenbeheerplan. Struikenborders
Van "Nieuw groenplan"
Ga naar het project
Ten eerste vind ik dat er veel nadruk op de bovenlaag (goed) en kruidlaag wordt gelegd. De kruidlaag is nu in omvorming naar meer extensief beheer. Wat ik een mooie ontwikkeling vind. Maar ik mis nog te veel de struikenlaag. Waar vroeger het beleid was struikenborders geheel af te zetten wordt er nu gedund. Nadeel hiervan is moeilijker werken en ik zie dat er dan weinig nestelplek voor vogels overblijft. Liever zie ik dan op meer plaatsen helemaal afzetten en dan ook weer goed vol laten groeien. Voor een dichtere begroeiing. Dit nu gefaseerd ook, blijven we meer plekken waar genoeg dekking is. En nog wat minder gazon en meer struiken gekombineerd met golvende lijnen en inhammen zou mooi zijn. Harry Verkaart
