Ga naar de hoofdinhoud

Voorlichting/educatie inheems/biodiversiteit bewoners en gemeentewerkers

Van "Nieuw groenplan"

Ga naar het project

Ik loop er tegen aan dat gemeentewerkers al het 'onkruid' wegbranden en maaien en dat er geen discussie mogelijk is over biodiversiteit en het belang ervan. Nog steeds wordt 'onkruid', hoger gras e.d. als de vijand gezien, ook door bewoners. Want 'het is rommelig'. Dat hardnekkige beeld moet anders. Inheemse en waardplanten kunnen ontzettend mooi zijn, zijn essentieel voor behoud van de biodiversiteit en dat kan ook icm nette straten en stoepen (maar we moeten wel willen veranderen met zijn allen). En het kan zelfs geld schelen! Voorlichten en educatie van gemeentewerkers en bewoners en ecologische professionals inschakelen is hierin een belangrijk punt denk ik. Circusperkjes en bloembakken zijn niet meer van deze tijd.

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Ger Huibregtse
Geplaatst door:Ger Huibregtse
3 jaar geleden
Helemaal mee eens. Wij zijn gewend geraakt aan kale stoepen maar gaan allemaal graag naar het buitenland op vakantie en daar zie je ook andere stoepen dan hier met veel meer groen. Gewoon de mensen laten wennen en niet alles maar strak willen hebben is een kwestie van tijd.
  • 1 like

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld

Tags

Natuur en biodiversiteit