Voorlichting/educatie inheems/biodiversiteit bewoners en gemeentewerkers
Van "Nieuw groenplan"
Ga naar het project
Ik loop er tegen aan dat gemeentewerkers al het 'onkruid' wegbranden en maaien en dat er geen discussie mogelijk is over biodiversiteit en het belang ervan. Nog steeds wordt 'onkruid', hoger gras e.d. als de vijand gezien, ook door bewoners. Want 'het is rommelig'. Dat hardnekkige beeld moet anders. Inheemse en waardplanten kunnen ontzettend mooi zijn, zijn essentieel voor behoud van de biodiversiteit en dat kan ook icm nette straten en stoepen (maar we moeten wel willen veranderen met zijn allen). En het kan zelfs geld schelen! Voorlichten en educatie van gemeentewerkers en bewoners en ecologische professionals inschakelen is hierin een belangrijk punt denk ik. Circusperkjes en bloembakken zijn niet meer van deze tijd.
