Allereerst bedankt voor uw reactie. We hebben via dit platform denkmee.schouwen-duiveland.nl, de postbus op de Ring en via de leden van de klankbordgroep wensen en ideeën ontvangen. Aan de hand van de ontvangen reacties hebben we gewerkt aan een concept ontwerp. Dit willen we u graag laten zien en met u bespreken. We nodigen u daarom van harte uit voor een inloopbijeenkomst op donderdag 16 juni van 16.00 uur-18.30 in het dorpshuis van Dreischor. Inmiddels heeft u hier, als inwoner van Dreischor, een informatiebrief over ontvangen.
Online een reactie geven
Bent u niet in de gelegenheid om binnen te lopen, maar wilt u het ontwerp graag zien en er ook op reageren? Kijk dan op www.denkmee.schouwen-duiveland.nl > Herinrichting Ring Dreischor. U kunt op dit platform ook een reactie achterlaten via de blauw knop ‘’plaats je bijdrage’’. Dit kan tot en met 17 juni 2022.
Zie hieronder bij de beantwoording van uw vragen.
Van "Herinrichting Ring Dreischor"
Ga naar het project
- Prima om de Ring van eenrichtingsverkeer te voorzien. Voorstel tegen de klok in. Waarbij de Ooststraat in de richting naar de Ring eenrichting wordt, de Zuidstraat kan gewoon 2 richtingen blijven. Mogelijk kan je tot de ingang naar de (kerk)toren een klein stukje 2 richtingen laten. Bijkomend voordeel van de Ooststraat alleen richting naar de Ring is een veiliger kruispunt tpv Welleweg, Molen Achterweg. Evt Goemansstraat een richting naar de Ring toe is prima.
- Kleine straatjes(kip-, meel-, noord-, school-straat) mogelijk alleen voor aanwonenden openstellen, Zuidstraat gewoon 2 richtingen, Ooststraat en Goemanstraat 1 richting naar de Ring.
- De Ring geeft geen ruimte om meer groen te plaatsen en het is volstrekt ongewenst om hiervoor parkeerplaatsen op te offeren. De bomen die er staan zijn voldoende, mogelijk het gras rond de kerk mooier in vullen. Zie ook opmerking bij 5.
- Parkeren op de Ring gewoon blijven toestaan. Parkeer vakken maximaliseren. Parkeer verbod tegen de woningen aan en alleen parkeren aan de binnen Ring dus tegen de gracht. Hierdoor zal de doorstroom beter zijn omdat men niet meer hoeft te laveren tussen de geparkeerde auto's door. Veiliger mbt brand overslag van auto naar woning of andersom. Ambulance personeel kan altijd goed bij een voordeur met of zonder brancard, brandweer kan ook een woning goed betreden. Mogelijk dat op het breedte stuk van de Ring nog wat auto's in de lengte kunnen staan. Volgens mij gaat met een parkeerverbod op de Ring het probleem verschuiven naar andere delen van het dorp en vraag ik mij af wie zijn auto op afstand zou willen hebben staan.
- De molensteen is een historisch gebruikselement passend bij de Stravalje en de vroegere smederij. Hier werden vroeger wagenwielen op gemaakt. Er zijn er nog meer in het dorp verstopt. NIET weghalen dus en in de bestrating integreren. Bankjes kunnen misschien beter worden geplaatst op het grasveld van de kerk zodat ze niet confronterend zijn met parkeerplaatsen zoals nu. Als de afstand wat groter is naar de huizen van de ring is ook een mooier overzicht mogelijk ipv dat je tegen een auto zit te kijken. Je zou ze tegen de bestaande paadjes naar de kerk kunnen plaatsen, dwars op de straal. Vuilbakken zo mooi mogelijk plaatsen. Blijven lelijk maar zijn wel nodig...
- Ik heb geen problemen op de ring. We moeten ons ook realiseren dat we niet meer in 1700 leven en dat dus huidige gebruikswensen anders zijn dan toen. Het dorp is er voor de inwoners in eerste instantie. Leuk als ook toeristen het leuk vinden maar niet de eerste behoefte.
- Als alles met verkeersborden moet worden geregeld mag dat veel aandacht krijgen. Borden zijn op zich nodig maar smerig lelijk. Denk aan de vieze oranje bordjes overal verspreid in het landschap van Staats Bosbeheer(SBB), of alle plateaus met teksten en uitleg. Vaak lijkt het ook op de oormerken van runderen! Probeer dat te voorkomen.
Officiële updates
Laatste update: 13 juni 2022
Geplaatst op 13 juni 2022
Reacties
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
